Black storm metallic
Light white

Andere modellen

Afgebeelde uitvoering kan afwijken van de standaard uitvoering.

R 1200 GS

R 1200 GS. Icoon ontmoet vooruitgang, perfectie ontmoet passie.

De R 1200 GS is DE GS. Hij definieerde de reisenduro - en voert dit segment nog altijd soeverein aan.
De veelzijdigheid – wegen, terrein, steden, buitenwegen, comfort, prestaties – gecombineerd met legendarische robuustheid en 36 jaar GS expertise, resulteren in een motorfiets die de concurrentstrijd niet schuwt. Veel testoverwinningen en prijzen in technische magazines vormen het indrukwekkende bewijs. Het is daarom niet toevallig dat de GS de best verkopende motorfiets is boven de 600 ccm – wereldwijd. Het nieuwe model gaat nog een stapje verder: zowel op het gebied van toercapaciteiten als op dat van offroad-prestaties. Meer comfort, meer dynamiek en meer plezier.

Het motorblok – onbeschrijflijk.

Beproefd, getest en bewezen onder de zwaarste omstandigheden: de 2-cilinder boxermotor met 92 kW
(125 pk). Deze is efficiënt en heeft veel koppel – voor voelbaar rijplezier onder alle omstandigheden. Toch staat de boxermotor niet alleen bekend vanwege zijn betrouwbaarheid, maar ook vanwege zijn goedmoedigheid. De natte koppeling met anti-hopfunctie en e-gas zorgen voor een goed doseerbare gasrespons. Probeer het maar tijdens een testrit!

De handling – ongeëvenaard.

Het stijve hoofdframe met het motorblok als dragend element zorgt voor een laag zwaartepunt en daarmee voor lichte handling. Met tegelijkertijd enorme rijstabiliteit. De Paralever en Telelever vering maken perfect afgestemde demping mogelijk, ongeacht het terrein. Met de nieuwe elektronische rijassistentiesystemen, zoals het vernieuwde ESA (Electronic Suspension Adjustment), zet de R 1200 GS wederom de maatstaf voor rijplezier, met een druk op de knop.

De rijmodi Rain en Road en ASC (Automatic Stability Control) zijn standaard aan boord, waardoor de motorfiets zich aan elke omstandigheid kan aanpassen. De fabrieksoptie Rijmodi Pro biedt meer mogelijkheden, waardoor handling op persoonlijke smaak is af te stemmen (zoals Enduro of Dynamic). Hill Start Control vereenvoudigt het wegrijden op hellingen en DTC (Dynamic Traction Control), dat ook werkt wanneer de motorfiets in een bocht hangt, zorgt voor veiligheid en rijdynamiek. ABS Pro helpt in een bocht om het remmen te doseren en daarmee gevaarlijke situaties te beperken. Het dynamische remlicht waarschuwt achteropkomend verkeer bij een noodremsituatie.

Individualisering – onvervangbaar.

Een ding blijft altijd hetzelfde: robuust, dynamisch en bergen karakter. Nieuwe lakkleuren en hoogwaardige oppervlakten onderstrepen het markante design van de GS. Wat goed is. Maar of het gaat over elegante tankafdekkingen, spatwaterbescherming op het voorwiel, GS-logo’s of nieuwe kleuren voor frame en rijwielgedeelte – de mogelijkheden voor de uitstraling van de R 1200 GS zijn nog nooit zo divers geweest. Nieuw zijn ook de stijlvarianten. De stijlvariant Exclusive voegt visuele accenten toe en verlegt met materialen van hoge kwaliteit de focus naar een zelfverzekerd optreden en toeren.
De stijlvariant Rallye doet precies wat de naam belooft, waardoor ambitieuze rallyrijders waar voor hun geld krijgen.

Tot slot is er ook nog een uitgebreid pallet aan fabriekopties en accessoires, zoals Keyless Ride, handige offroad-accessoires en zelfs bagagesystemen – om de GS nog meer op jouw eigen smaak af te stemmen.