Lightwhite uni

Andere modellen

Afgebeelde uitvoering kan afwijken van de standaard uitvoering

R nine T Racer

De BMW R nineT Racer.

Karaktervol. Dynamisch. Luchtgekoeld.

Met de R nineT Racer herleef je het tijdperk van de legendarische superbikes. Ver weg van obsessieve retroromantiek, op een motorfiets die je naar eigen inzicht kunt opbouwen. Vanzelfsprekend inclusief innovatieve technologie en de bewezen kwaliteit van BMW Motorrad.
Weggedoken achter de karakteristieke halve kuip, beide handen stevig om de laaggeplaatste handgrepen, voel je de krachtige boxer werken en hoor je zijn onmiskenbare geluid. En dan weet je al: alleen een sterk karakter volgt de ideale lijn. Op de weg, net zoals in het leven.

Stijlvol op de inhaalstrook.

De inspiratie voor het design van de R nineT Racer komt onmiskenbaar uit de motorsportwereld van de jaren zeventig. De langgerekte proporties zijn in het hele ontwerp terug te vinden en beloven pure acceleratie. De karakteristieke halve kuip, de tank en de buddy bepalen het slanke silhouet. De lange wielbasis en de ver naar voren, laaggeplaatste handgrepen completeren de lage, sportieve zitpositie. Daarbij komen nog de hoge en ver naar achter gemonteerde voetsteunen: als rijder lig je letterlijk op de motorfiets. Omgeven door het witte bodywork, dat duidelijk afsteekt tegen het zwart van het rijwielgedeelte en de technologie. Zelfs de van voor naar achter doorlopende tape in BMW Motorsport kleurstelling lijkt steeds weer te vragen om een nieuwe draai aan de gashendel.

Krachtige boxer om ideale lijnen na te jagen.

De technologie van de R nineT Racer is net zo zelfbewust en krachtig als zijn design: de aandrijving en het elektrische systeem prikkelen al sinds de BMW R nineT. Zoals je mag verwachten van een topmotorfiets zoals de R nineT Racer, voldoet deze aan de EU-4 standaard. De krachtige, luchtgekoelde 2-cilinder boxermotor heeft een motorinhoud van 1.170 ccm en een vermogen van 81 kW (110 pk). Goed voor een zeer dynamische krachtontwikkeling, zelfs op lage snelheden. Kortom, een typische boxermotor. Dankzij de halve kuip en de lage zitpositie kun je lang genieten van rijden op hoge snelheid. Standaard ABS en optioneel ASC zorgen dat je zijn volle kracht altijd veilig op de weg kunt overbrengen. Bovendien laat het 2-in-1 uitlaatsysteem, met typisch café racer design, zien dat technologie zichtbaar mag zijn.

Je rijdt zoals je zit.

Sportief en dynamisch: de handgrepen van de R nineT Racer zijn laag geplaatst op de bovenste vorkbrug. De lichte buiging beschermt de polsen. Daar staat tegenover dat de voetsteunen naar achteren en een beetje naar boven zijn verhuisd om de sportieve zithouding te ondersteunen. De optioneel leverbare custom berijdersbuddyseat verlaagt de zitpositie van 805 mm naar 795 mm. De voering van berijdersbuddyseat is aan de achterkant iets verhoogd om tijdens lange ritten de rug te ontlasten. Net zoals de dynamisch vormgegeven halve kuip – vooral bij snelheden boven de 90 km/u.

Stijlvol customizen.

De R nineT Racer put zijn inspiratie uit vervlogen motorsporttijden. Daarom is er standaard alleen plaats voor jou – solo en puur. In het middelpunt – en dat zie je. Het achteraf monteerbare frame voor de duobuddyseat maakt er snel een tweezitter van. Het is slechts één van de vele mogelijkheden om je motorfiets helemaal naar eigen inzicht op te bouwen. Het op maat gesneden aanbod aan fabrieksopties biedt onder andere twee aluminium tanks, spaakwielen en zelfs een verlagingset. Je kunt ook kiezen voor originele BMW accessoires, zoals de HP Carbon Parts of een HP sportuitlaat. Bovendien is
de R nineT Racer optimaal afgestemd op speciaal ontwikkelde accessoires, zoals de nieuwe Machined onderdelen. Omdat hij net zoveel houdt van gesleutel aan zijn uiterlijk als van een flinke draai aan het gas.