Granite grey metallic / Black storm metallic
Light white uni / Lupin blue metallic / Racin gred uni
Racing red uni / Light white uni

Andere modellen

Afgebeelde uitvoering kan afwijken van de standaard uitvoering.

S 1000 RR

Een icoon onder superbikes.

De BMW S 1000 RR ontketende bij zijn introductie al een revolutie in de superbike-klasse. Sinds die tijd wordt de motorfiets doorontwikkeld, steeds verder aangescherpt en continu voorzien van de modernste technologieën. Er is maar een constante factor: zijn indrukwekkende vermogenskromme. Waardoor zijn prestaties nog altijd trendsettend zijn.

Vanaf nu wordt de S 1000 RR standaard geleverd met Dynamic Traction Control (DTC) , goed voor nog meer rijdynamiek en -veiligheid. Met als gevolg dat de S 1000 RR zijn positie als volbloed supersportmotorfiets vasthoudt, zowel op de weg als op het circuit. De innovatieve technologie van de S 1000 RR zorgt er voor dat jij zijn prestaties met nog meer intensiteit kunt ervaren dan ooit te voren.

De uitstraling van een winnaar. Of een topatleet. Of een straaljager.

De RR is wat een superbike moet zijn. Dit geldt ook voor zijn design. Zijn opvallende splitface en asymmetrische koplampen maken hem onmiddellijk herkenbaar. De messcherpe flyline is extreem helder, zijn contouren en vormen versterken elkaar. Alles bij elkaar straalt het een voorliefde voor bochten uit en ook zijn zin in lange stukken rechte weg is overduidelijk. De RR deelt zijn verlangen naar pure acceleratie en snelheid met jou.

De S 1000 RR is er in drie kleurvarianten: Granitgrau metallic met Blackstorm metallic, passend bij de nacht in de stad en klaar voor een adembenemend optreden . Racingred uni met Lightwhite uni, met rode biezen op velgen, benadrukken de dynamische prestaties van de motorfiets. De kleurvariant Lightwhite uni met Lupinblau metallic en Racingred uni, eveneens met rode biezen, laten zien dat hij behoort tot de raceklasse en de BMW Motorsport familie.

Overtuigende cijfers. Krachtige prestaties.

De vloeistofgekoelde 4-cilinder-lijnmotor van de S 1000 RR heeft een vermogen van 146 kW (199 pk) bij 13.500 t/min. Zijn maximum koppel van 113 Nm piekt bij 10.500 t/min. Indrukwekkende cijfers die je als rijder voelt. Maar zelfs op dit prestatieniveau biedt het standaard aanwezige Dynamic Traction Control (DTC) nog meer veiligheid. Net zo indrukwekkend: de S 1000 RR bereikt deze indrukwekkende waarden moeiteloos ondanks zijn EU-4 norm.

Talrijke details maken het mogelijk om de prestaties van de S 1000 RR nog intensiever te beleven, waarbij het overzicht in alle verkeerssituaties verder is verbeterd. De drie rijmodi ‘Rain’, ‘Sport’ en ‘Race’ garanderen optimale controle van de elektronische gashendel (E-gas), ABS en ASC, zelfs onder veranderende weersomstandigheden. DTC en ABS, vanaf nu standaard, zorgen voor nog meer veiligheid. Door E-gas is het immense vermogen van de motorfiets nog preciezer en directer te doseren. De buitengewoon hoge resolutie van het display geeft de gekozen settings helder weer, net zoals snelheid en toerental. Zodat jij altijd alles onder controle hebt.

Prestaties en perfectie tot in de finesse.

Er is nog meer verfijning mogelijk, bijvoorbeeld middels de fabrieksoptie Rijmodi Pro. Deze beschikt over twee extra modi: ‘Slick’ en ‘User Mode’, aangevuld met ABS Pro met hellingshoeksensor. Zelfs op het hoogste prestatieniveau overtuigt de RR met een pallet aan comfortopties, zoals schakelassistent Pro. Hierdoor kun je schakelen zonder activering van koppelings- of gashendel – ten gunste van een nog betere acceleratie. Launch control en pitstraatbegrenzer zijn eveneens rechtstreeks afkomstig uit de racerij. Kies je voor de HP accu (Li-Ion), dan kies je voor 1,5 kilo gewichtsverlaging. Waardoor de rijsensatie op de RR alleen maar toeneemt.

De S 1000 RR blijft een topklasse superbike. Op de weg en op het circuit.

De S 1000 RR maakt indruk door zijn prestaties – en voldoet daarnaast ook nog aan de EU-4 norm. Lees hier meer over de techniek die op jou wacht.