Catalanograu uni
Lightwhite uni / Lupinblau metallic / Racingred uni
Racingred uni / Blackstorm metallic

Andere modellen

Afgebeelde uitvoering kan afwijken van de standaard uitvoering

S 1000 R

Dynamiek zonder compromissen.

Is jouw hartslag rechtstreeks verbonden met de toerenteller? Dan is de S 1000 R jouw roadster – gestript tot de essentie, gemaximaliseerd voor puur rijplezier. Zijn agressieve motorblok met 121 kW (165 pk) tovert elke keer dat het toerental stijgt een glimlach op je gezicht. Het rijke geluid van de nieuwe HP titanium uitlaat laat geen twijfel bestaan: dit is hoe het leven op de snelle baan hoort te klinken.

Adrenaline op twee wielen. Het design.

Sommigen spreken van ‘naked’, wij houden het gewoon op ‘focus op de naakte essentie’. De genen van zijn grote broer, de S 1000 RR, zijn duidelijk herkenbaar: het agressieve tail-up/nose-down design, zijn onmiskenbare split-face en de karakteristieke kieuwen. De sterk gereduceerde kuipdelen en de strakke kleurstelling maken duidelijk: het vermogen is niet het enige dat hier puur en compromisloos is. Drie lakkleuren onderstrepen het karakter van de motorfiets: Motorsport kleurstelling, Catalanograu uni en Racingred uni in combinatie met Blackstorm metallic.

De bron van alle dynamiek: het motorblok.

De high performance 4-cilinder lijnmotor stamt, net zoals de achterkant, af van de RR. EU4 en de nieuwe geluidsregulering verhoogden zijn vermogen naar 121 kW (165 pk). Inclusief een extreem vlak koppelverloop en constante voorwaartse versnelling over het hele toerenbereik.
Het E-gas zorgt er voor dat je deze kracht nog accurater kunt controleren. De in de racerij geteste schakelassistent Pro maakt schakelen zonder koppelen mogelijk: met als resultaat nog meer dynamiek en sneller schakelen – welkom in het grensbereik.

Ruimte voor aanpassingen. De uitrusting.

Standaard heb je de beschikking over twee rijmodi: Rain en Road. Rain biedt een milde gasrespons waarbij ABS en ASC zijn ingesteld op nat wegdek. Road optimaliseert de gasrespons en stemt ABS en ASC af op droog asfalt.
Optioneel zijn twee extra rijmodi leverbaar: Dynamic en Dynamic Pro. Inclusief ABS Pro, dat zorgt voor de perfecte vertraging – zelfs wanneer je in een bocht hangt – DTC, launch control en pitstraatbegrenzer. De user-setting van Dynamic Pro stelt je in staat om eigen instellingen in te voeren. Met andere woorden: er is maar een grens, die van jezelf.

Praktisch zonder compromissen. Maak het persoonlijk.

Om jouw onverzadigbare bochtenhonger te stillen, zijn er twee pakketten met speciale opties leverbaar. Het Sport pakket maakt zijn beloften waar met schakelassistent Pro, cruise control en rijmodi Pro, die rijmodus Dynamic en Dynamic Pro bevat, DTC, ABS Pro, pitstraatbegrenzer en launch control. Het Dynamic pakket omvat DDC, de elektronische afstelling van het rijwielgedeelte, verwarmbare handvatten, LED-knipperlichten en de motorspoiler.
En met de HP gesmede wielen voeg je karakter toe en verlies je gewicht: maar liefst 2,4 kilogram ten opzichte van de standaardversie.